Qventi - airco & warmtepomp buitenunit omkasting – 100 x 75 x 50cm - antraciet –

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Best Reviewed jan 2024
  • Test panel 8.9 jan 2024
Bekijk 5 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

j**********@g******** 25-01-2024

Zeer mooie omkasting voor de airco unit.

Zeer mooie omkasting! Staat erg chique en was met 15 min in elkaar gezet. Goed en stevig verpakt. De beschrijving was totaal niet moeilijk maar erg duidelijk. Goed materiaal. Wij zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• Staat chique
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Prijs

m******@l****** 24-01-2024
De airco cover is goed stevig verpakt in doos met voldoende bescherming. Maten staan vermeld aan de buitenzijde van de doos ook de kleur al is de kleur sticker lichter dan de daadwerkelijke kleur. Kleur van de cover is wel de bestelde kleur. Plakplastic verwijderen van de metalen platen is wel een klusje. In de handleiding staat duidelijk in stappen omschreven hoe de cover in elkaar gezet moet worden dit gaat ook eenvoudig, een paar schroef gaatjes kwamen niet helemaal overeen maar schroef ging er wel in. Schroeven hebben ook de zelfde kleur als de cover waardoor het er mooi uitziet. Voor bevestiging aan de muur is wat zwaarder gereedschap nodig en vergt wat tijd en meet werk wat duidelijk staat omschreven in de handleiding de cover zit dan wel stevig aan de muur. De cover heeft een mooi strak design.
Ik ben zeer tevreden.

Y************@l****** 22-01-2024
Voor onze nieuwbouwwoning met warmtepomp zijn wij door Qventi uitgenodigd om hun omkasting voor onze warmtepomp uit te testen. Artikel werd netjes en stevig verpakt bij ons afgeleverd. Installatie is vrij eenvoudig (en duurt niet lang) via de meegeleverde Nederlandse handleiding, alleen even opletten dat al het plaatwerk goed overeenkomt met de voorgeboorde gaten. Omkasting ziet er zéér luxueus en professioneel uit, onze buitenunit van de warmtepomp wordt hiermee strak weggewerkt (was eerst een wit lelijk uitzicht). Erg blij mee! Doordat wij dit artikel namens Qventi hebben mogen testen zou ik dit artikel zeker aan mensen met dezelfde setting adviseren!

f**********@c******** 22-01-2024
De ombouw van Qventi Airco en warmtepomp.
Deze omkasting van aluminium sluit perfect aan bij mijn airco buitenunit en is zo op een mooie manier goed beschermd. De Cover is heel zorgvuldig gemaakt en van duurzaam materiaal. Ik heb gekozen voor de kleur antraciet , maar de Cover is ook te verkrijgen in andere kleuren.

De Cover is eenvoudig in elkaar te zetten. Het voor- en zijpaneel zitten al kant-en-klaar in de doos en zijn zo uit elkaar te klappen. De bovenplaat wordt simpel vastgeschroefd. De onderplaat is optioneel en bij te bestellen.

Ik vind deze cover innovatief en zeer praktisch. Het bovenpaneel loopt schuin af, zodat het regenwater er niet op blijft liggen en goed wordt afgevoerd. Aan de bovenkant en zijkanten zit een uitsparing met een diepte van 10 cm. Dit is ideaal voor de ventilatie van de buitenunit en je hebt genoeg ruimte om het leidingwerk er goed doorheen te leiden. De vinnen aan de voorkant en zijkanten zorgen ervoor dat het regen, hagel, sneeuw of harde wind niet direct op de buitenunit inslaan. Zo wordt de buitenunit uitstekend beschermd!

het enige nadeel wat ik ondervond was dat de schroeven ook gecoat waren en daar best wel scherpe stukjes aan vast zaten met het gevolg dat je cover onnodig beschadigd.

Renske23 19-01-2024

Qventi prachtige omkasting voor je airco buitenunit

Blij dat we de Qventi omkasting voor onze airco buitenunit mochten testen. De omkasting werd goed verpakt afgeleverd. De installatie is erg gemakkelijk als je het stappenplan volgt van de handleiding die is meegeleverd. Binnen een kwartier waren we klaar.
Wij hebben gekozen voor de Antraciet kleur, zo valt onze de airco buitenunit bijna niet meer op. We zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Gemakkelijk te monteren
  • Chique uitstraling

Minpunten

• Prijs

c****************@g******** 30-12-2023

Mooie omkasting voor lelijke aircounit

Testen van een omkasting voor airco buitenunit. De omkasting is mooi vormgegeven en werd goed verpakt geleverd. De installatie is vrij makkelijk door de afmeting die meegeleverd zijn op een A4-tje af te tekenen op de muur. De omkasting is niet zwaar. Door 4 gaten te boren en deze met de meegeleverde bouten vast te zetten is het monteren binnen een halfuurtje geregeld, mede doordat mijn buitenunit op ongeveer 3 meter hoogte hangt. Tip gebruik een waterpas zodat je zeker weet dat deze recht hangt. Er zijn pootjes meegeleverd mocht de unit op de grond staan. Omdat het nu december '23 is gebruiken we de airco ook als verwarming. Het geluid is niet toegenomen aangezien er voldoende ventilatie in de omkasting aanwezig is. Al met al een mooie toevoeging van de toch lelijke buitenunit die mede door de vele kleurstellingen (gekozen voor antraciet gezien de kleurstelling woning) een aanvulling zijn op of aan de woning. Gezien de prijs kwaliteit verhouding is dit voor mij een goede keuze om voor de tweede unit een zelfde omkasting te kopen.

Pluspunten

• Verschillende kleuren mogelijk
  • niet zwaar
  • diverse afmetingen mogelijk
  • hangend en staand bevestigen
  • geen toename geluidsniveau

Minpunten

• grote kier zijkant omkasting